Online marketing uitbesteden? Wij geven je 12 redenen

Als ondernemer weet je dat de online marketing van groot belang is om je bedrijf te laten groeien en klanten aan te trekken. Het kan echter knap lastig zijn om dit allemaal zelf bij te houden en goed uit te voeren. Naast dat het behoorlijk specialistisch werk is, kost het je ook nog eens ontzettend veel tijd. Tijd die je liever aan andere bedrijfsactiviteiten besteedt. Je staat daarom voor een belangrijke keuze: blijf je het allemaal zelf doen of is het uitbesteden van je online marketing activiteiten toch een stuk effectiever? Wij zetten 12 redenen voor je op een rijtje waarom het uitbesteden van online marketing een effectieve investering kan zijn.

Wat is online marketing?

Online marketing uitbesteden

Maar laten we beginnen bij het begin. Wat is online marketing precies? En hoe belangrijk is online marketing tegenwoordig? Online marketing is een vorm van marketing die zich richt op het promoten van producten, diensten of merken via het internet. Het omvat verschillende tactieken en kanalen, zoals zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA), sociale media adverteren, content marketing, e-mailmarketing en affiliate marketing. Het doel van online marketing is om potentiële klanten te bereiken, hun aandacht te trekken en hen te overtuigen om een aankoop te doen of een andere gewenste actie te ondernemen, zoals het invullen van een contactformulier of het aanmelden voor een nieuwsbrief. Online marketing biedt je de mogelijkheid om gericht te adverteren en je doelgroep op een effectieve manier te bereiken.

Hoe belangrijk is online marketing?

Online marketing is tegenwoordig enorm belangrijk voor je bedrijf. Het internet is namelijk een essentieel onderdeel geworden van het dagelijks leven van veel mensen. Mensen spenderen uren op hun telefoon op laptop. Het is hiermee de plek waar mensen informatie zoeken, communiceren, producten en diensten kopen en zich vermaken. Dit betekent dat je als ondernemer die niet of nauwelijks actief is in de online wereld, een groot aantal potentiële klanten misloopt.

Online marketing biedt je de mogelijkheid om je doelgroep te bereiken op een gerichte manier. Met de juiste boodschap, op het juiste moment. Door middel van targeting en personalisatie kun je jouw boodschap afstemmen op de interesses en behoeften van jouw doelgroep. Hierdoor kun je effectiever communiceren en meer conversies genereren. Bovendien is online marketing een stuk goedkoper dan traditionele marketingmethoden, zoals advertenties in kranten of op televisie. Dit maakt het een aantrekkelijke optie. Al met een beperkt budget kun je aan de slag met online marketing.

Kortom, online marketing is van cruciaal belang als je je doelgroep wilt bereiken en je concurrenten wilt overtreffen. Door slimme online marketing strategieën toe te passen, kun je jouw merkbekendheid vergroten, meer leads genereren en je omzet verhogen.

12 redenen waarom je online marketing het beste kunt uitbesteden

Natuurlijk kun je zelf aan de slag met online marketing. Maar maak de afweging of je hiermee de juiste keuze maakt. Levert het net zoveel op of kan een ervaren online marketeer er met hetzelfde budget veel meer voor je uithalen? Hieronder vind je 12 redenen waarom online marketing uitbesteden een goed idee is.

1. Kennis van specialisten

Je hebt toegang tot specialistische kennis en expertise die nodig zijn om online succesvol te zijn. Online marketing is een complex en steeds veranderend vakgebied, en door het uitbesteden van online marketing krijg je toegang tot professionals die dagelijks met online marketing bezig zijn. Daarnaast beschikt een online marketing bureau vaak over verschillende specialisten, bijvoorbeeld specifiek voor SEO of SEA, en beschikken ze over een groot netwerk waarmee ze kunnen samenwerken. Als je ervoor kiest om zelf je online marketing te verzorgen dan kost het veel tijd om een goed begrip te krijgen van de verschillende technieken die er zijn.

2. Toegang tot geavanceerde tools

Als je een online marketing bureau inschakelt, dan krijg je toegang tot geavanceerde tools en technologieën die niet voor iedereen beschikbaar zijn. Hiermee kun je profiteren van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Neem bijvoorbeeld een SEO-tool. Dit is essentieel voor het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek, een concurrentieanalyse of voor linkbuilding. Een veelgebruikte SEO-tool zoals SEMrush begint bij een maandtarief vanaf € 119,95 per maand. En kies je voor het uitgebreide pakket, waarover een bureau beschikt, dan ben je maar liefst € 449,95 per maand kwijt. En dan moet je nog aan de slag! 

Kosten geavanceerde tools online marketing

3. Bespaar tijd en geld

Kiezen voor het uitbesteden van online marketing, levert je simpelweg meer op voor minder geld. Het is niet nodig om dure tools aan te schaffen of freelancers in te huren. In plaats daarvan werk je samen met een online marketingbureau, dat over de nodige kennis en ervaring beschikt. Zij helpen je bij het bereiken van betere resultaten doordat ze beschikken over geavanceerde tools en technologieën waarmee zij de prestaties van jouw online aanwezigheid kunnen verbeteren. Bovendien hebben zij ervaring met diverse marketingkanalen, zoals sociale media, e-mailmarketing en betaalde advertenties. Door deze kanalen slim te combineren, ontwikkelen ze een effectieve en kostenefficiënte strategie die past bij jouw bedrijf.

4. Een frisse blik van buitenaf

De samenwerking met een online marketing bureau zorgt ook voor een frisse blik van buitenaf. Professionals die niet dagelijks in je bedrijf werken, kunnen je (marketing)strategieën vanuit een ander perspectief bekijken en nieuwe ideeën en oplossingen aandragen. Outside-in denken noemen we dit. Hierbij staat het probleem/de behoefte van de klant voorop.

5. Resultaatgericht werken

Je profiteert van een resultaatgerichte aanpak. Online marketing professionals werken resultaatgericht en hebben veel ervaring met het meten en analyseren van resultaten. Hierdoor kunnen ze je marketingstrategieën snel aanpassen en verbeteren om betere resultaten te behalen. Een goed online marketing bureau zal alles doormeten via bijvoorbeeld Google Analytics en je periodiek op de hoogte houden van de voortgang middels rapportages.

6. Voorkom fouten en risico’s

Je kunt fouten en risico’s voorkomen. Online marketing professionals hebben veel ervaring en weten wat wel en niet werkt in de online wereld, waardoor ze snel kunnen reageren op veranderingen en mogelijke risico’s kunnen minimaliseren. Waarom zou je zelf het wiel opnieuw uitvinden? 

7. Focus op je kernactiviteiten

Focus op je kernactiviteiten, online marketing uitbesteden

Je kunt je concentreren op je kernactiviteiten en bedrijfsdoelstellingen van je bedrijf. Door het uitbesteden van online marketing focus jij je op hetgeen je goed in bent: ondernemen en het verbeteren van je concurrentiepositie.

8. Sneller opschalen

In samenwerking met een online marketing bureau kun je je marketingactiviteiten snel opschalen wanneer dat nodig is. Als je bedrijf groeit, kun je je online marketing activiteiten eenvoudig opschalen zonder dat je extra middelen hoeft in te zetten. Als een campagne eenmaal loopt en efficient is ingericht, dan betaalt elke euro zich terug. Een belangrijke KPI voor online marketeers is niet voor niets de ROAS (Return on Ad Spend).

9. Betere ROI

Je kunt je ROI (Return On Investment) verbeteren. Professionals weten hoe ze je marketingbudget het beste kunnen gebruiken en hoe ze de beste resultaten kunnen behalen met het beschikbare budget. Meten en continu optimaliseren is hierbij de sleutel.

10. Onderscheiden van concurrenten

Online marketing is een steeds belangrijker onderdeel van de bedrijfsvoering, en door het uitbesteden van online marketing aan specialisten kun je je onderscheiden van je concurrenten en je marktpositie verbeteren. Dit kan leiden tot een concurrentievoordeel en meer groei en succes voor je bedrijf.

11. Betere merkidentiteit

Een ander voordeel is dat je de merkidentiteit van je bedrijf kunt verbeteren. Een online marketing bureau gespecialiseerd in positionering en merkstrategie kan je helpen bij het ontwikkelen en versterken van je merkidentiteit, waardoor je bedrijf meer herkenbaarheid en autoriteit krijgt in de markt. Het draait immers allemaal om het creëren van voorkeur binnen je doelgroep. Voorkeur voor jouw product of dienst ten opzichte van de concurrentie.

12. Combineer verschillende marketingkanalen

Een full-service online marketing bureau heeft alles in huis om jouw bedrijf (nog) succesvoller te maken. Online marketing omvat verschillende kanalen zoals zoekmachine optimalisatie (SEO), social media marketing, marketing automation en betaalde advertenties. Door het uitbesteden van online marketing kun je toegang krijgen tot alle verschillende kanalen en profiteren van de voordelen van elk kanaal, waardoor je een breder publiek kunt bereiken en meer succes kunt behalen.

Wat kost online marketing uitbesteden?

Online marketing uitbesteden kan dus erg waardevol zijn zijn, maar hoe zit het met de kosten? Het antwoord is simpel: wat jij eraan uit wilt geven. Hoe meer uren je inkoopt, hoe meer werk een online marketing bureau voor je kan verrichten. Bij Brink Marketing werken we met online marketing pakketten startend vanaf € 675,-.  Hierbij reserveer je maandelijks 8 uur capaciteit en bepalen we op basis van de online marketing strategie hoe we deze uren gaan inzetten. Tot slot, staat je niet blind op de kosten maar ga na wat het je gaat opleveren. Daar draait het namelijk om!

BrinkMarketing Joey Founder

Wat is jouw uitdaging?

Wij helpen je verder

Waar kan Brink Marketing je mee helpen?

Uitdaging
Naam(Vereist)