Online Marketeer & Founder
Joey van den Brink
Founder van Brink Marketing. Voor ik dit avontuur begon heb ik ruim 10 jaar gewerkt als marketing/e-commerce specialist voor diverse bedrijven zoals HEINEKEN, Lidl Nederland en Milieu Service Nederland. In verschillende functies, variërend van online marketeer tot marketingmanager, ben ik altijd bezig geweest met één ding: het generen van meer verkopen en leads via online marketing.
Dat ik iets voor mezelf wilde starten, wist ik al op jonge leeftijd. De uitdaging van ondernemen en het van begin af aan bouwen van een merk geeft mij de energie die ik nodig heb. In 2016 startte ik mijn eerste bedrijfje. BoxBeer, speciaalbieren op abonnementsbasis. En in 2019 met Healthy Heads Animal Care mijn tweede bedrijf waarbij we met 100% natuurlijke supplementen voor honden en katten de eerste waren in een opkomende nichemarkt. Door een sterk merkverhaal, unieke propositie en de inzet van de juiste online marketing kanalen groeide Healthy Heads in 2 jaar uit tot een gerenommeerd merk binnen de markt voor aanvullend diervoeder. In 2021 is Healthy Heads verkocht.
De kennis en lessen die ik als werknemer én ondernemer heb opgedaan, deel ik graag met anderen. Want marketing is zo’n krachtig instrument, mits je het goed inzet. Het begint allemaal met het inleven in je klant, het begrijpen van je doelgroep en weten hoe je die aan moet spreken. Als je dit combineert met een onderscheidend verhaal, dan creëer je merkvoorkeur. Dat wil zeggen, voorkeur bij de koper voor jouw bedrijf ten opzichte van de concurrentie. En daar draait het allemaal om.
Mijn skills
Breed ontwikkelen binnen het online marketing vakgebied. Dat was én is altijd mijn streven. Hierin investeer ik veel. De ontwikkelingen binnen de digitale wereld staan namelijk nooit stil. Mijn kennis deel ik graag om jouw bedrijf verder te laten groeien. Met welke diensten kan ik jou helpen?
Mijn ervaring
Learning by doing. Daar geloof ik heilig in. Door dingen gewoon te doen, uitdagingen aan te gaan en te ondernemen heb ik zo ontzettend veel geleerd. In vogelvlucht neem ik je mee door mijn werkervaringen en ondernemersactiviteiten.
2012 - 2019
HEINEKEN
Bij HEINEKEN heb ik het fundament mogen leggen voor de e-commerce specialist die ik vandaag de dag ben. In 7,5 jaar tijd heb ik meerdere functies bekleed en zo de diversiteit van het e-commerce vak leren kennen. Wat ik in al die jaren allemaal heb gedaan, is teveel om op te noemen. Laat ik me voor nu beperken tot de hoogtepunten. 😉 Bij HEINEKEN was ik verantwoordelijk voor online bestellen en digitale communicatie. Samen met collega’s en partners heb ik mogen werken aan de ontwikkeling van nieuwe websites (zoals heinekenhoreca.nl) en webshops, heb ik (e-mail) marketing automation opgezet, campagnes (via paid & owned media) gebouwd en online bestellen in 7 jaar tijd van 5% tot 90% laten groeien. Ook het bedenken en implementeren van strategieën en groeiplannen heb ik hier geleerd. Niet onbelangrijk binnen een corporate organisatie. De kennis en ervaring die ik binnen dit prachtige bedrijf heb mogen opdoen, deel ik graag met jou om je bedrijf verder te laten groeien.
2016
BoxBeer
In 2016 zette ik mijn eerste stappen als ondernemer en lanceerde ik BoxBeer. Hét speciaalbier abonnement waarmee we de meest bijzondere speciaalbieren voor iedereen bereikbaar maakten. Maandelijks selecteerden we de lekkerste bieren van over de hele wereld en bezorgden deze op een vast moment aan huis. In deze tijd nam de vraag naar speciaalbieren een enorme vlucht. Al snel lanceerden grotere spelers met meer kapitaal een vergelijkbaar concept. Na een jaar heb ik de stekker eruit gehaald. Helaas niet rijk van geworden dus, maar wel enorm veel van geleerd en plezier beleefd. Misschien is dat wel het allerbelangrijkste.
2020
Lidl
Na 7,5 jaar HEINEKEN was het tijd om mijn blik te verruimen. Bij Lidl ging ik voor een periode van een half jaar aan de slag als marketing coördinator. In deze rol was ik verantwoordelijk voor het afstemmen en coördineren van marketingcommunicatie. Offline via actiefolders, POS in de winkels en via abri’s (van die posters in bijvoorbeeld bushokjes) en online via de website, display en social media. Een leerzame periode waarbij je een enorme impact had van je werk. Bizar namelijk als je erover nadenkt dat je met jouw communicatie miljoenen mensen bereikt.
2019 - 2021
Healthy Heads
In 2019 richtte ik Healthy Heads Animal Care op. Via via kwam ik terecht in de wereld van supplementen voor huisdieren. Een nichemarkt waarvan ik weinig afwist. Maar research leerde mij dat er veel vraag naar was. Maar liefst 25% van alle honden hebben namelijk last van artrose. Uit ervaring weet ik dat mensen met artrose vaak glucosamine of groenlipmossel innemen om de pijn te verminderen. Ik vroeg me af waarom dit er nog niet was voor dieren? Na grondig onderzoek in samenwerking met experts ontwikkelden we in een jaar tijd het ultieme recept om artrose bij honden te verlichten én voorkomen. Healthy Heads was geboren. Door een optimale inzet van on- en offline marketing groeide Healthy Heads in 2 jaar tijd uit tot een gerenommeerd merk binnen de markt voor aanvullend diervoeder. Verkrijgbaar via de eigen webshop, bol.com en bij dierspeciaalzaken. In september 2021 is Healthy Heads succesvol overgenomen.
2020 - heden
Milieu Service Nederland
Bij Milieu Service Nederland ben ik in 2020 gestart als online markteer. Mijn focus lag op het opzetten van e-mailmarketing en social advertising met als doel leadgeneratie. Met succesvolle campagnes via Facebook en Instagram realiseerde ik voor diverse labels groei. Sinds september 2021 ben ik als marketing manager verantwoordelijk voor alle marketing- en e-commerce activiteiten voor Milieu Service Nederland, Bedrijfsafval.nl, Puincontainershop.nl en Paridon Containers. Samen met mijn team – bestaande uit 8 marketingprofessionals – zorgen we voor een sterke positionering van onze bedrijven, het creëren van klantwaarde en het bieden van een optimale customer experience.
Wat is jouw uitdaging?
Wij helpen je verder
Waar kan Brink Marketing je mee helpen?